Van idee naar planning met mindmap
Twee spreekwoorden die de meeste projectmanagers zullen herkennen zijn 'alle begin is moeilijk' en 'een goed begin is het halve werk'.
Het gebruik van een mindmap geeft een makkelijke start om de omvang van een project te bepalen. Een mindmap is een bekende techniek om informatie visueel te organiseren in een onderverdeling. Een verdere herziening van de mindmap zal de kwaliteit van de Work Breakdown Structure verbeteren en het risico op een onvolledige planning verminderen.
MindMup
Een speciaal hulpmiddel om een mindmap te maken is MindMup for Google Drive 2.0 dat geïntegreerd is met Google Drive. Het stelt het projectteam in staat om gemeenschappelijk te plannen.
Importeer mindmap in ProjectWork
Nadat je je mindmap gecreëerd hebt, kun je het importeren in ProjectWork waar het als een Work Breakdown outline zal verschijnen. Documenten die zijn toegevoegd aan knooppunten in MindMup worden ook in ProjectWork geïmporteerd. Nu kun je verder plannen door taakduren, startdatums, resources, kosten, etc. toe te voegen.
Wanneer je mindMup importeert, kun je instellen of alle taken een standaard taakduur van 8 uur krijgen. Het is ook mogelijk om een stroomschema toe te voegen aan de planning als de mindmap pijlen tussen de knooppunten heeft.
Om het resultaat van MindMup in ProjectWork te gebruiken, is het nodig om eerst een bestand vanuit MindMup naar je pc te downloaden en dit dan in ProjectWork te importeren.